Weer op sjouw - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Weer op sjouw - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Weer op sjouw

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Heerlijk geslapen! Geen ,een je rot' ratten!
Vroeg wakker... De ,early morning track' gisteravond nog bij Boss Bob gecheckt, ja hoor hij had het geregeld!
Dus naar 't restaurant... 7 / 8 uur had uk genoemd, anders ging ik nog lekker ontbijten.
Oo wat een vaag type! Volgens mij kan hij gewoon geen nee zeggen! Om half 10 wilde BB ons ( had inmiddels een Duits meisje Steffi ontmoet, die ook graag de jungle in wilde) bij een groep onderbrengen....no way.....
De twee families zaten uitgebreid te ontbijten en waren " tot hun tanden toe" gewapend met camera's!
Moest erg grinniken om Steffi 's onderhandelngen met BB waar hij niks van begreep! Hij kon geen kant op en besloot dan maar zelf met ons op stap te gaan! Oeps... het is een braverd, maar... Er was geen andere gids beschikbaar dus vooruit! Snel op pad, de rivier over en dan door "de bosjes" stekkeren! Gisteravond regen dus lychees (bloedzuigers) met wat insektenspray op je lijf, lange broek in je sokken en dichte schoenen, valt het wel mee...had er maar een! Steffi wel 5 en BB die in een halve broek liep en op plastic schoenen zonder sokken....had er zeker 10. Je voelt er weinig van maar 't ziet er smerig uit! En als je ze van je aftrekt doen ze met hun andere kantje vreselijk d'r best om aan je vinger verder te gaan sabbelen!!
We zagen verschillende soorten wilde gember in bloei, jeetje wat een prachtige bloemen! Volgens BB  zat er een hagedis met vleugels op een boom ( ik zag geeneens een hagedis)... Steffi zag 'm maar twijfelde aan vleugels! Ze zijn er wel, zag ze op een plaatje: net kleine draakjes!
Een olifanten slaapplaats gezien en een redelijk verse drol...haha waar je al niet op kickt hè ?!!?
Verder prachtige planten, bloemen en halverwege een mooi stroompje met watervalletjes en een dieper (20cm) stukje waarin knabbel visjes zaten, die netjes BB 's voeten schoonvraten, die onder het bloed zaten van stukgelopen lychees!
Terug snel gedoucht en nastomend mijn tas ingepakt! "Mijn" chauffeur die gister al gekomen was zou wel ongedurig staan wachten...

• 28 Juli 2011 - 06:14

Ton:

Hé wereldreiziger, wat een mooie verslagen. Op de geuren, kleuren en smaken na kunnen we de reis een beetje meemaken. En alles ook door de I-phone!
    Als ik midden op het veld ga zitten dan heb ik als iedereen al of nog slaapt een goede WIFI verbinding.
    Gisteren met een groepje (met Bas en Rien) naar het circus. Joseline heeft enorm genoten! Weer vooral van de zelfde clown act! 't is soms gewoon een lekker mongooltje. Verder een grote volwassen meid: boult met de groten mee, sluit vriendschappen, helpt met het huishouden en gaat met Don zwemmen.
    Ik hoop dat je na de vlucht ook op het toeristen eiland veel van de natuur kunt genieten. Kus Ton

• 28 Juli 2011 - 11:08

John:

Weer erg leuk allemaal. Je hebt heel veel gezien en ondernomen Miek. ben wel trots op je hoor. Ga nog even zo door. X