Watervallen... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Watervallen... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Watervallen...

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Juli 2011 | Indonesië, Ubud

Met de shuttle bus naar Munduk, bij 'meme Surung' terecht gekomen!
Wil graag koffieplanten, kruidpanten/bomen en rijsvelden zien.
...nu even naar de waterval.
Me even laten voorlichten door een touristenman...ik ken mijn "richtinggevoel" ;)
Weet niet of ze enig idee hebben van 100 meter...of is bergje op zo erg??
Liep met een Nederlands stelletje op, wat ook ging watervallen, maar ben halverweg (naar het startpunt)maar ff bij een winkeltje aangewaaid waar ik water zag staan!
Opa met z'n kleinkind op schoot... Zijn dochter kende een enkel engels woord ...ze wist wat 'water' was!:)
Oma kwam even later ook de winkel in terwijl ik op een krukje uit puffend mijn watertje zat te drinken en het babytje de borst kreeg. Ik vroeg hoever het was naar de waterval...oma wees achterr haar huisje langs... in gebarentaal vreoeg ik of het erg steil was... Nee hoor helemaal niet! of ik en wandelstok wilde?! Ze liep al naar achteren... ja hoor haha een indonesische rollator!! hihi
Toch was 't handig over al die dunne paadjes terwijl het ernaast heel steil naart beneden liep...
Het was een fantastich pad tussen prachtige planten door, enorme varens en langs, of eigenlijk naast me, een kanaaltje(50cm) met snel stromend water! Beneden kwam ik het Nederlandse stelletje tegen...ze hadden ergens moeten betalen(!?) om zich over een betonen pad naar beneden te storten... was erg blij met m'n tussenstop!!

Helemaal overmoedig op naar de tweede waterval....pad volgen dan naar beneden en nee je hoefde niet het hele eind weer naar boven...follow the river...dan kwam je weer in't dorp!
Je wil niet weten heoveel trappen af!!! ging helemaal twijfelen...het dorp lag echt hoger als waar ik stond..leek me. Maar ja al die trappen weer op??
Vertrouwen!
Als ik stil stond trilden mijn benen.. Maar ja hoor ....nog een mooiere waterval inclusief regenbogen!!
Verder... hele stukken vlak dan ff heel steil naar boven en weer naar benee enz enz...
gelukkig wonen er mensen her en der, waarvan ik even bevestiging nodig had.
Ik liep wel tussen koffiestruiken...kruidnagels en vanille herkende ik niet en de mansen in de tuintjes begrepen de engelse woorden neit.
Arme voetjes met slippers de hele berg moeten overwinnen!

Het is wel ongelooflijk dat er zoveel mensen op de berghellingen wonen. Water uit een tuinslang vanuit de waterval...met de bromfiets of de benewagen naar boven of naar beneden!
Ontoette een schoolmeisje op weg naar huis, diverse mannen en jongens die een varenachtige bomen aan het kappen waren, een jongen die groen voor de geiten kapte en een vrouw die soepgroenten zocht en een heel gezin op een brommer steil naar beneden!!

Ziezo op m'n bedje. Buren rochelen, andere buren oefenen de gamelan oid voor de "ceremonies"...
Ik blij dat ze klaar waren, hoor ik tot m'n schrik karaooke....vreselijk teveel bas en natuurlijk vals!!
Hoop dat m'n hoofd net zo moe is als mijn voeten!!

  • 30 Juli 2011 - 17:05

    Inge:

    Klinkt wel gezellig allemaal hoor. Je hebt het er maar druk mee. Wat zal je gespierd zijn wanneer je terugkomt hahaha

  • 31 Juli 2011 - 07:21

    Ton:

    Ha Mieke. De meeste reizigers gaan de laatste week op het strand liggen om bij te komen. Maar jij niet. Ik ben benieuwd naar de foto's. Lukt me niet om die binnen te halen!
    Hier hadden we gisteren een heuse Rock-band. Liene heeft gedanst tot 1 uur en daarna kregen we nog een drankje bij de tent van de buren!
    Daarvoor mosselen gegeten. 'Onze' groep bestond uit 16 volwassenen en 6 kinderen. Liene hoort nu bij de volwassenen. Vanmiddag boule-toernooi: met echte prijzen. Joseline speelt met Bas en ik sluit niet uit dat ze ver komen. Gisteren won ze samen met hem ook al een partij met 13-4. Joseline kan goed plaatsen. Vanavond koken Carry, de dochter van Bas, en ik macaroni voor 15 'man'. Van het ene in het volgende feestje!
    De pas gescheiden buurvrouw waar we vannacht een afzakkertje dronken had het idee dat ik 'schrijver' was. Ik heb het maar zo gelaten, klinkt wel interessant! Maar heb wel gezegd dat mijn werk onder een pseudoniem wordt uitgebracht! Een beetje gekkigheid hoort er ook bij! Toch?
    Geniet van jouw laatste dagje in het verre ooste, kus en tot vrijdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 35501

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: