Nachtijke dwalingen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Nachtijke dwalingen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Nachtijke dwalingen

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

'S avonds eindelijk een "nighttrack"! Boss Bob himself zou me gidsen....
Weet niet precies wat hij verstaat onder een nighttrack, maar hij stormde min of meer door de rubberplantage heen, raakte tot twee keer toe het spoor bijster en eindigde bijeen huis van een afwezige Duitse vrouw die met een Sumatraan getrouwd was!
Een prachtig huis met een enorm terras boven de rivier. Daar was het tijd voor een sigaretje!! Ik werd er erg ongedurig van, maar er vlogen veel vuurvliegjes... wat een erg fascinerend gezicht was!
Toen begon het te regenen, tja.... Mieke let go... Enfin zat ook wel best, alles glom en schitterde nu van de regen, dus niks geen glimoogjes te zien! Het werd droog en een enorme krekel met blauwachtige vleugels en een prachtig groen peultjesvormig  lijf kwam op de zaklampjes af! Een fascinerend beest!
Boss Bob werd achter een beetje klef (29 jaar!??).... Toen ik hem vroeg waarom, antwoorden hij dat hij wilde dat ik positief over hem dacht.... Aha hij begreep toch dat ik helemaal niet blij was geweest met zijn passieve en bagatelliserende praatjesmakerij over de ratbeesten in mijn kamer. Mijn chauffeur die mijn ontgoocheling direct zag had vast "geklikt".
Oo wat een angst voor een slechte naam en dus verlies van inkomsten!
Maar na wel logisch, als je kijkt hoe veel mensen hier hun rijstkorreltjes met veel moeite bij elkaar moeten schrarrelen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 35513

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: