zwart dopje met een sterretje - Reisverslag uit Kaluwatu, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu zwart dopje met een sterretje - Reisverslag uit Kaluwatu, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

zwart dopje met een sterretje

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 Augustus 2011 | Indonesië, Kaluwatu

Ahh jammer, toch nog een zwart dopje op m'n vakantie!!
Snapte in Ubud m'n eigen planning niet helemaal, hield weinig tijd over voor Munduk en geen tijd voor Lovina.

Vandaag viel het kwartje, was 31 augustus vergeten :) :(
Had me na Kuta bijna verheugd op de gelatenheid van het vliegveld en zelfs op het vertrek...een dag tevroeg!

Heb vreselijk gelachen met het personeel aldaar! Schattige mensen!Ik mocht van een van hen in z'n kamer slapen, hij moest toch werken! Bij een ander werd ik thuis uitgenodigd, zijn vrouw zou het prima vinden...nee nee geen kosten!!
Maar nee ik was bang dat ik dat niet kon opbrengen. Heb even de kaart gepakt...Sanur of ergens zuidelijker?
Besloot niet terug te gaan naar Sanur en vond een bungalow met oceaanvieuw... Rocky Bungalows... vlak bij Kaluwatu.
Echt een nare man mijn chauffeur, met rotmuziek, die hij niet uit of zachter wilde zetten, scheurend door de donkere avond!

Het bungalowparkje had al direkt iets verwaaids...bijna onguur.. Een paar jongeejes, die onderling opgewonden praatten, zeiden vriendelijk maar wat schichtig goedendag en een wat oudere man droeg een van mijn tassen. Met elkaar escorteerden ze mij naar mijn kamer. Was er nog niet, toen ze vroegen of ik gelijk wilde betalen!
Ik zei nogal resoluut nee geloof ik,maar zei erbij dat ik eerst moest gaan pinnen. teleurgesteld dropen ze af en ik heb ze niet terug gezien...ja 's morgens...een beetje 't stoere zwembadjongetje uithangen. vooral tegen een vijftal "basterds"die er ook verbleven en waardoor ik versneld van de ontbijt tafel ben opgestaan… er suisden zoveel fuck woorden en creepy opmerkingen rond! In het zwembad hoefde ik ook niet meer een van de “basterds” had uitgebreid in de putjes staan snotteren en rochelen tijdens een moment van afwezigheid van de zwembad jochies! Over mijn ontbijtwas een duidelijke twist ontstaan tussen het personeel…wie dat moest maken?! Voor een lift naar de pinautomaat begonnen ze enorme bedragen te vragen…toen ik echt “pissed” werd kon toch een van de jochies me op de scooter brengen! Toen ik daar was heb ik gelijk mijn telefooncredit verruimd en een telefoonnummer van een taxi gevraagd. Niet meer afhankelijk van die horror rocky’s !

Een maal terug even staan staren naar de oceaan en een korte wandeling gemaakt en aller eigenaardigste bloemen en vruchten aanschouwd.
Op weg naar de rokkies voelde ik eigenlijk zo’n grom dat ik mijn beklag heb gedaan bij paps ….mr Rocky himself! Die zou polshoogte nemen.

Ben naar de weg gelopen en heb bij de eerste de beste (kiki’s homestay) vervoer gevragd…wilde lekker en goed eten en had ergens aan de kant van de weg ,organic food’gezien. Ik moest en zou nog een sterretje vinden!! Na veel gedoe gelukt :),organic food fusion Buddha’. Heerlijk gegeten na weer bijna een week toast, kippensoep, kaakjes, thee en witte rijst. En nog wifi ook!
De chauffeur van kiki zou me om 3 uur ophalen maar omdat hij bang was niet op tijd te zijn in verband met trafic jam kwam hij maar een uur eerder! Lief maar ik had plenty tijd want ik zou pas om half negen vliegen…hij ging nog wel een uurtje terug, ach nee ben maar gegaan het was inmiddels bijna half 3!
De heren en dames bij de douane maar getrakteerd :) was wel niet de juiste crew maar heb gevraagd mijn dank over te brengen….weet niet of de koekies dat gaan redden….

Zo op naar terug