Sprookjes bestaan! - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Sprookjes bestaan! - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Sprookjes bestaan!

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

31 Juli 2011 | Indonesië, Munduk

Vanmorgen door de terras rijstvelden gewandeld!! Wat een pracht...
Jong groen, net uitgeplante sprietjes, enorme velden met blubber en water, kaarsrecht afgestoken paadjes en prachtige bewatering met kanaaltjes,bamboe buizen en doorgestoken dijkjes.
Tanige mensen in de blubsie aan het werk, maar als ijver gids mag geloven, met hart en ziel! Families helpen elkaar het veld te bewerken. In de weer met hakschepjes en prachtige koeien met een ploeg waar een man geduldig achteraan loopt. Kleine hutjes voor de runderen die daar uitgebreid staan te smikkelen van gedroogd gras.
Gezamenlijke maaltijden aan de rand van het veld in een houten huisje...
Rondom de velden koffiestruiken, nootmuskaatnstruiken en kruidnagelbomen, afgewisseld  met kokospalmen en bananen bomen!
Sprookjeswereld.

• 31 Juli 2011 - 08:26

Inge:

Aangezien je nu in de Havanna kroeg zit is dat wel een heeeeele grote cultuurshock geweest vandaag!!!!

• 01 Augustus 2011 - 07:07

Ton:

Ha Mieke, moet ik nu via Inge lezen dat je in een kroeg zit!?!?!?
    En dat terwijl ik me hier als vrijwel geheelonthouder door de barre door de barre werkelijkheid heen ploeg!!!
    Alle gekheid op een stokje: heb een plezierige en behouden terugreis. Kus