Wederom op naar Bali - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Wederom op naar Bali - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Wederom op naar Bali

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

16 Juli 2016 | Spanje, Portugalete

Wederom op naar Bali

Lionne was zo lief om met me mee te gaan naar Schiphol.
Gezellig om weer even samen te zijn, eerst even inchecken..
Nog geen stoelnummer werd me aan het eind van een sloffende stoet meegedeeld (leek me niet nodig om te kiezen uit de 3 laatst beschikbare plaatsen..).
Was toch wel mogelijk een probleem werd mij toevertrouwd... Mensen met stoelnummers hebben een plek...
Ik zou mogelijk een van de "leftovers" toebedeeld krijgen... maar ja, ze boekten altijd 10% meer zetels omdat er altijd mensen niet op komen dagen.
Als het niet lukte zouden ze me ze snel mogelijk in een ander vliegtuig er achteraan sturen!
Ik werd er een beetje lacherig van maar moest op dit drukke Schiphol er niet aan denken om anderhalve dag te overleven. De mensenmassa was enorm en had me inmiddels al een theeleutmomentje met Lionne door de neus geboord.

In drommen naar de volgende balies en nog lang niet in Bali!
Alles werd in doolhoven geleid waar een Canadese jongeman met grote ogen zich hardop verwonderde om dit zinloze systeem ... Ik stapte even uit mijn vanzelfsprekende voegen en zag ook even het maffe heen en weer gedrentel van honderden mensen in het doolhof van gespannen touwtjes. Er samen hartelijk om moeten lachen.
Stiekem ben ik wel blij met deze oplossing, daar mijn overlevingsdrang in drommen duwende mensen het eerste half uur nihil is en daarna groeit van een ingehouden brok irritatie tot agressief op de plaats stand houden met woeste blikken.

Na diverse tartende checks
( mijn deodorant stick blek een zeer verdacht voorwerp en werd met een detector onderzocht...waarna ik het verwijt kreeg dat ik deze vloeistof had moeten melden...het arme ding heeft in de afgelopen 5 jaar slechts 1x vloeibaar mogen zijn in een tropische hitte, ik meen gewoon in de caravan in Frankrijk)
De balie bij boardingplaats! Pff een stoelnummer! Meer gezellig Schiphol bleef me bespaard.
En een plek vooraan met extra beenruimte, naast 2 lange mannen.

Een prima verzorgde zwanenreis met de luxe om gewoon je stoel uit te kunnen stappen, zonder gewroet langs vreemde knieën en schoten.
Wel een groot gedeelte vastgesnoerd moeten zitten vanwege buien en onweren die zelfs zo n bakbeest deden schudden en trillen!

  • 21 Juli 2016 - 17:21

    Je Zussie Inge:

    Wat een gedoe op die luchthaven joh, maar jij weet het wel leuk te omschrijven. Grappig!
    Hoop dat je inmiddels gesetteld bent op het eilandje.
    Kus uit een overwarm Nijmegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 35471

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: