Van d'r Kamp - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Van d'r Kamp - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Van d'r Kamp

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

26 Juli 2011 | Indonesië, Batavia


Heerlijke thee met Marie kaakjes!!!
Boy bleek al geruime tijd bezig te zijn met kokkerellen. Had al water gekookt en af laten koelen om de waterflesjes weer te vullen, had al het een en ander gekookt en was bezig met het bakken van iets...rook goed! Daarna begon hij heel ritueel en zorgvuldig de rijst te wassen en zette het op het vuur.
Jeetje wat een toewijding!!
Drie stenen met daartussen een houtvuurtje, een enorm mes en een zakmesachtig mes, wat pannen en een rivier!!
Hij sprak weinig Engels en er werd veel met hem ' gedold'
Ik besloot mijn tas maar naar de tent te brengen, dan kon ik daar eens even kijken, maar ik was er nog niet en werd al geroepen.... Een enorme "hagedis" in de rivier aan het vissen vanaf een grote steen! Zeker 80 cm lang exclusief zijn slangetomgetje! 
Daarna lekker gebaad in de rivier wat steentjes gerommeld en met de vette klei aldaar de verschillen tussen de kop van een mensaap en een beer te vinden(?).
De gidsen en kokers (inmiddels was er een Oostenrijks stelletje met gids gearriveerd en voor hen bleek nog een daar aanwezige jongen te gaan koken) zaten uitgebreid kruidnagel sigaretjes te roken en lekker met elkaar zwetsen.

's Avonds werd duidelijk dat Boy een autoriteit was op allerlei gebied!
Hij kon een maand in het oerwoud overleven en een groep verzorgen met alleen wat rijst en olie, de rest haalde hij uit de jungle! Stil en op de achtergrond ben verzorgend tot kaarsjes toe... zelfs op de trap naar de tent toe! Maar in gesprek met de gidsen voerde hij vaak het woord. Hem werd, zo begreep ik van de andere kok, gevraagd over wat het beste te doen als je een Python tegen kwam! De jonge kok bekende dat hij lichtelijk panisch was voor slangen en hij had er wel eens een van 12 meter  aangetroffen in een grot, gelukkig was hij enigszins gehandicapt doordat hij nog niet heel lang geleden een wild varken oid had ingeslikt !
De gidsen hingen aan Boys lippen!

De jonge kok was bij Boy in de leer voor 't kokkerellen  en luisterde ,en passant' naar alle verhalen maar kwam bij mij kletsen.
Na een tijdje... had ik nog geen slaap,  ik was vast moe!!? 
Eigenlijk helemaal niet zo, had heerlijk gebaad en de temperatuur was prima ! Had alleen nog steeds moeie voeten van het geploeter.
O daar kon hij me wel mee helpen...en begon m'n voeten te masseren..leuk en gek .... ook Boy was me al voorgesteld als een goede masseur voor toeristen!
"Spa" in de jungle!
Hij was wat hardhandig maar och een kniesoor die daar op let!...vervolgens mijn nek en armen... en maar kletsen...  Grappig hoor, hij liet z'n dochtertjes  op zijn mobiel zien en vertelde dat hij een goede vrouw had en dat hij ( hij had keuze...) een twee jaar ouder meisje van moslim afkomst had getrouwd. Met het moslim zijn had hij weinig....maar, zo fluisterde hij, mocht hij nog eens verliefd worden dan kon hij nog eens trouwen! Waarop ik hem provocerend vroeg of dat voor zijn vrouw ook gold..? Uhuh nee eh ja wel raar hè?! 
Weer zo'n open joch! Leuk hoor, probeerde veel te lezen, hoorde mij uit over allerlei onderwerpen en was weg van zijn dochtertjes!!

En de nachtgeluiden van het oerwoud bleven maar bruisen, suizen, kwetteren, piepen en tjirpen. Geen extremen uithalen van gekrijs, gejoel en gejammer...jammer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 35526

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: