Over Prinses en Koningin... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Over Prinses en Koningin... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Over Prinses en Koningin...

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

26 Juli 2011 | Indonesië, Batavia


Slapen was een ramp die nacht!
Matjes van nog geen halve cm dik in m'n dunne laken hoesje! Boy dekte me extra toe met een van zijn eigen doeken, maar ik bleef me een prinses op een heel pak erwten voelen! Lag tussen de gids en de kok in (zeker voor de ,Sumatra tiger'). Was wat angstig voor teveel dienstbaarheid , dus durfde ik  niet teveel te draaien!
Was wel grappig om te zien hoe Boy echt bij 't allereerste krieken van de dag opveert en aan het werk gaat!! Afwas van gisteravond, pannen schuren, water koken flesjes vullen, alles keurig geordend, thee zetten en dan.... Bananenpannenkoeken bakken!!! Gekker moet 't niet worden!!!
De gids had zich ook ontvouwen en maakte drie borden fruitsalade voor de gasten, zijzelf aten rijst en ik geloof ook nog noodle soep!

Langs de rivier en door rubberplantages  terug gegaan. Boy wilde echt ( op zijn rug de hele keuken) mijn tas ook nog dragen en had een bamboe wandelstok voor me gesneden, omdat het in de rivier vaak zo slippery was! De gids droeg mijn schoenen, dus daar ging 'de koningin van Sheba' op d'r flipflops door koel stromend water!
Halverwege werd me weer een fruitsalade gepresenteerd op grote varenbladen en versierd met fleurige bloemen. Het was een beetje teveel van het goede! Mijn tong prikte van al die zuren en m'n maag wilde eigenlijk iets met ..grom...maar ja. Boy wilde ook wel even zijn keuken uitpakken om noodle soep te maken... Nee hoor ik had goed betaald maar dat voelde wel erg koloniaal!
Veel prachtige vlinders onderweg en ook nog uitgebreid zo'n enorm sprinkhaanachtig beest op een rots geobserveerd die echt zat te vissen! Soms als 'ie wat lekkers zag stortte hij zich in het water en rommelde dan voldaan in de schoolslag weer terug! Een heel raar gezicht!

Heb bij aankomst gelijk een nacht wandeling afgesproken, wil zo graag de slome Lori zien!
Ze keken wel verschrikt: gevaarlijk, niet gewoon, schorpioenen, slangen! Maar Boy en het gidsje wilden het wel samen doen!
...... Heb af moeten zeggen halverwege de middag...mijn maag was wel heel erg van streek, kon nauwelijks op de pot blijven zitten.

  • 26 Juli 2011 - 16:25

    Olga:

    Haha, lekker een relatie met de pot? Zus Karin had het ook al een dag ;-(
    Hopelijk is het ook na een dag over en anders ruilen van maaltijd: jij de rijst en zij het fruit.
    Go for it Prinsess Mieke

  • 28 Juli 2011 - 17:56

    Lionne:

    Leuk en soms ook ongemakkelijk lijkt me die mannen die zo hun best voor je doen. En oei wat balen van het maagje... Maar die dagwandeling klonk ook al mooi! In Tsjechië had ik ook een nachtwandeling (zonder gids) willen maken maar is er niet meer van gekomen. Maar kans op een Lori zien had ik dit jaar toch niet :-)

    Liefs (weer vanuit NL)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 35534

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: