Bruidsjurk in de jungle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Bruidsjurk in de jungle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Bruidsjurk in de jungle

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

De eerste dag in Bukit Lawang heb ik een korte jungletocht met een gids gemaakt. We konden geen aap vinden (wat de gids niet lekker zat), waarschijnlijk zaten de orang oetangs  lekker te suffen op hun nest in de bomen, ze hadden vast genoeg van toeristjes kijken!
Wel zagen we een enorme duizendpoot , knalrood, waarvoor de gids me in bescherming nam omdat ze zo gemeen bijten. De gids wilde er niet aan dat hij me geen orang oetangs kon laten zien, we ontmoette nog een gids met een Spaans stelletje, die het zo te zien Spaans benauwd hadden! We werden met elkaar achtergelaten bij 'de grote boom',  waarop de gidsen al aapgeluiden makend wel een minuut of 20 om ons heen de jungle uitkamden!
Het Spaans koppel had het inderdaad wat benauwd, ze kwamen vers uit Spanje en daarvoor vers uit hun huwelijksroes!! Honeymoon noemen ze dat, zouden ze in dit geval iets zuurders voor mogen zoeken! Heb hun hele foto serie bekeken , zo midden in de jungle! Haha!
De gidsen kwamen enigszins gefrustreerd terug...niks!
Ik opperde nog wat excuses... verhuisd, uit eten,..maar hij kon het niet aan. Wel compenseerd hij zijn veronderstelde tekortkomingen bij het bruggetje met een oerkreet! Een slang richtte zich op om vervolgens snel weg te kronkelen. 't moest van een cobra familie afstammen begreep ik, al had 'ie geen spectaculaire kleur.
Leuk dat die gids minstens zo onhandig was als ik, struikelde regelmatig over stronken, verstapte zich en maakte bij de slangeschrik ook zo'n grappig huppeltje!

's middags met de reisbureau man en wat gidsen aan tafel en wat mogelijkheden onderzocht voor verdere tochten...maar niet in een groep, vond ik, mijn klimvermogens zijn van een erg laag niveau! Jammer dat de gids van vanmiddag niet beschikbaar was ( had naast zijn onhandigheid een geweldig gevoel voor humor).
Plan wordt twee dagen... met overnachting dus aan een rivier!!?!

  • 25 Juli 2011 - 19:12

    Inge:

    Klinkt allemaal lekker avontuurlijk!! Vooral het fotokijken in de jungle hahaha

  • 26 Juli 2011 - 10:20

    Ton:

    De groeten van Bas. Hij mist je hier! Ik ook natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 35519

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: