Ouwe schoolfoto! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Ouwe schoolfoto! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Ouwe schoolfoto!

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Juli 2011 | Indonesië, Medan

My friend "mr Criminal' belt me haast iedere dag..... Of het goed met me gaat, wat ik aan het doen ben en wanneer ik langs kom... Haha

In Medan een nachtje net overleefd in een afschuwelijk hotel(tiara).
Heb een chauffeur voor de hele dag van een klein reisbureautje die een aantal dingen voor me in Sumatra heeft geregeld. De chauffeur 's een schatje hoor. Wilde ik echt niet naar 't graf van een koning of het paleis van een sultan ( of andersom..)? Er was nog meer van die ongein in Medan, maar nee ik was die stad nu al beu!
Onderweg mocht ik zeggen als ik wilde stoppen om en foto te maken of om op een marktje te kijken, maar had ook daar geen zin in....
Heb nog even mijn Indonesische telefoon voor een euro opgeladen, waarbij de chauffeur me bijna bij de hand nam n hem na een x aantal dorpjes, in een opwelling laten stoppen bij een lagere school!
De chauffeur tolkte want de 'headmaster' sprak geen Engels! Of ik rond mocht kijken.... Kinderen dromden bij de deur maar dat duurde niet lang, ze werden allemaal naar binnen gebonjourd ...
Heb wel eens oude schoolfoto 's gezien..minstens 50 jaar terug in de tijd!
Ook leerkrachten in uniform, dooiig kaarsrecht voor de klas. Nieuwsgierig en afwachtend keken de kinderen me aan, kon het niet laten om een Engels zangspelletje met ze te doen!
Werd nog naar twee andere klassen meegetroond . De headmaster had z'n digitale camera in zijn zak en in elke klas werd ik gefotografeerd veel gegniffel en nieuwsgierigheid maar eigen initiatief was er weinig of was geëlimineerd ...
Vanmiddag na mijn gejungle bij een weeshuis van een Nederlandsche geweest, die bevestigde mijn vermoedens over autoriteit en discipline en vertelde ook over lijfstraffen! Heel bizar, vooral op wezen en armen gericht omdat zij een makkelijke prooi zijn! Ze gooien zelfs eens met een kei en meppen kinderen zo hard dat er wel eens tanden uitgeslagen worden!
De Nederlandsche , echt zo'n stoomschip, heeft er wel voor kunnen zorgen dat 'haar' wezen meer met rust gelaten worden...omdat ze anders met veel stoom op de stoep staat!
Haar man is  Indonesisch en heeft als wees zijn eigen weg moeten bevechten.
Zie zelf: www.kindertehuisbukitlawang.nl 

  • 25 Juli 2011 - 19:11

    Inge:

    Mr Criminal looks like a stalker!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 35529

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: