1001 - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu 1001 - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

1001

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Juli 2012 | Tanzania, Zanzibar

1001
Heb geen enkel honger gevoel hier!
Om de regelmaat en om ergens legitiem te zitten blijf ik toch elke keer wat nuttigen!

In de hoop op een rustig soepje ( gisteren had ik zo'n soort indiaanse kerrie soep, oeff ) ga ik naar de Italiaan !
Zag 'm vanmorgen langs de weg, moet te vinden zijn. De ' local market' over aan de grote weg... Bijna etenstijd voor hen dus ze hebben het druk! Poe erg druk, huppatee er maar dwars doorheen, langs de weg is te risky... kan me moeilijk oriënteren als alles aan de 'verkeerde' kant rijd.
Na een kwartier "djambo" terug te hebben gegroet en verstoorde blikken te hebben getrotseerd ben ik er!
Maar die maffe Italiaan is op zondag dicht!

Terug dan maar weer over die markt!
Heel thematisch! Zooi, gebakken deegwaren, fruit, groenten, vis, pakjes drinken en sigaretten, elektronische zooi en overal karretjes vol dadels met bergen vliegen eromheen!
Alles uitgestald op lage tafeltjes of kleedjes. Vrouwen veelal erbij gehurkt en mannen ergens op zittend!
Geroezemoes en 101 luchtjes!
Toch maar even kijken of ik die stad niet effe dwars door kan crossen. Op zoek naar lazuli .... Zag er zo mooi uit!
Steegjes straatjes slopjes en 101 bochtjes!
En ja hoor In het laatste daglicht  loop ik dan ... Langs zeker 5 moskeeën en overal gezang!....
Maar, nee niet dat erbarmelijke gekerm wat je wel eens hoort maar... echt melodieuze soms sonore liederen.
In de schijn de verlichting van wat hogere ramen uit de moskeeën lichte muren en in het schemerige licht echt zo'n Arabische 1001 nacht gevoel!

Spijtig is dat ik nooit de bedachte straat heb bereikt....in tegenstelling, ik stond na zo'n 1001 stappen ongeveer weer bij die dichte Italiaan !!
Nee niet nog een keer markt! Een taxi voor 3000Tzs (€1,60).

• 30 Juli 2012 - 21:58

Inge:

Ha lieve Miek, blijf 't knap vinden, die verre reizen van je. Leuk om te lezen dat je het meestal zeer naar je zin weet te maken. Ik geloof niet dat ik je dat na kan doen. Een beetje jaloers ben ik dus wel.
    John en ik reizen woensdagavond af naar Barcelona om toch wat andere cultuur te snuiven dan Limburgse en Ardeense. Spanning en avontuur hahahaha.
    Hou lol!
    Kus van mij, Inge dus

• 31 Juli 2012 - 21:12

Lity V.d.Kamp:

Hallo Mieke, ik geloof dat ik alleen maar schrijfsters ter wereld
    heb gebracht, want wie van jullie ook op reis is: de verslagen
    lezen als een spannend boek!
    Het moeilijkst lijkt mij om je verstaanbaar te maken, of spreken
    ze allemaal wat Engels? Leuk!!!
    Wij zijn een paar dagen thuis om te wassen en bij te bunkeren.
    Daarna stappen we weer in de camper en gaan weer op pad. We
    hebben je zussen toegejuicht bij de 4_daagse, zijn wat in Duitsland
    aan het toeren geweest, en stonden het weekend in Hasselt, waar
    weer een oude schepen gebeuren was. Heel gezellig en veel bekenden.
    Meis, nog heel prettige weken en veel liefs van ons.
    Mam