The worst scenario - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu The worst scenario - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

The worst scenario

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 Augustus 2012 | Tanzania, Zanzibar



Laatste nachtje naar Kiboko lodge gegaan heb nog geprobeerd  de Masai te gisteren en daar te overnachten maar t was zo'n end rijden en het duurde al 2 en een half uur voordat we uit het Tarangire park in Arusha waren!
Gezellige avond met Annie een vrijwilligster daar en de Noud die daar ook was !( de stichter van de opvang, de lodge enz) Alle zorgen, successen en ervaringen van de lodge gedeeld en, alledrie in een niet alledaagse situatie daar, ook nog wat levensvisie en ervaringen.
Er was weer een vuurtje op het platform boven het moeras waar ik, na het vertrek van alleen Duitssprekende Duitsers, nog even naar de sterren heb zitten staren terwijl ik m'n voeten een beetje gaarde bij de vlammen.
De volgende dag kreeg ik van Annie een echte Nederlandse bak koffie met gekookte melk! De taxi kwam me halen.. een angstig kijkende jongeman, die waarschijnlijk bang was dat die wittigheid besmettelijk was! En ja hoor het ergste gebeurde...de oude maar vlijtig gepoetste auto was uitgerust met een moderne radio waarin hij een USB ding stak! ABBA!!!
Waar ik elke keer al bang voor ben als ze trachten westerlingen in muziek tegemoet te komen ! Een hele nee ...wel twee cd's lang! Ik kreeg op de koop toe ook nog een vreselijk airkwik geurtje door de airco toegeblazen!
Een uur is lang! Als de dood dat die liedjes blijven hangen!!
Daar gekomen bleek ik opt verkeerde vliegveld te staan.. Ooehi
De man druk telefoneren ik moest een taxi nemen. Maar over een half uur was zijn vertrektijd!! En de reis zou minstens een uur duren! Hakuna matata ! Geen zorgen het vliegtuig wacht! Kostte wat dollartjes en twee natte oksels maar de taxi vloog over de weg, hij vertelde dat als er iets was je je lichten aan moest doen dan wist iedereen dat je haast had voor een noodgeval !!! Hihi ik was een noodgeval geworden!! Na de eerste kilometers me maar bij de wilde rit neergelegd en de hartkloppingen met de dollars aan hem over gedragen! Ik had een telefoonnummer van Lazare gekregen die regelde mijn aankomst op het andere vliegveld!! Of ik contact wilde houden!
Twee keer gesmst en gebeld toen ik aankwam!
Beschaamd wilde ik zo snel mogelijk doorracen naar het wachtende toestel en die 4 andere passagiers.....
Polle Polle ( rustig aan) werd mij beduid!!?
Enfin heb nog ruim een uur in een overdekt hok zitten wachten met nog 44 passagiers! Toen kwam er pas een vliegtuig aan die ons ging vervoeren! 


  • 11 Augustus 2012 - 15:10

    Lionne:

    Haha, leuk toch abba en lekker geurtje....? Maarvwat een super foto's oorlog van de leeuwen!!!! Een hele goede reis verder!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

oeps Afrika?

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2012

geSTRAND

14 Augustus 2012

"goedi foedie" en "boesj bebies"

11 Augustus 2012

The worst scenario

11 Augustus 2012

Visioenen

11 Augustus 2012

Nieuwe kansen
Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 35503

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: