"goedi foedie" en "boesj bebies" - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu "goedi foedie" en "boesj bebies" - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

"goedi foedie" en "boesj bebies"

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 Augustus 2012 | Tanzania, Zanzibar

Laatse nachtje goddank op ’t strand!! Erg leuke plek in Pongwe; Santa Maria Coral Park!!
Gewoon en basic maar veel sfeer!
Prachtig rustig strand!! Bij laag water toch eens op verkenning… slippers aan want die coralstenen zijn scherp!!
Een eindje op weg… ja hoor een man (oei Ing) die mijn pad ging proberen te kruisen! Ok niet te vermijden…gewoon eigenwijs doen wat ik van plan was te doen.
Jambo natuurlijk! Praatje blabla en wat ik aan het doen was (…looking for animals..) Hij stekkerde met mij mee en speurde ook… wat was hij aan het doen?
Hij zocht wat schelpen voor decoratie. Bij alles wat ik zag vroeg hij wat ik zag, hij raapte het op als ik het lef niet had en vertelde kort en bondig leefwijze en de plaats van de beestjes in de voedselkring! Toen raapte hij iets op…een grote prachtige schelp en liet het me zien…wow!!
Het beestej wat erin woont krult zich in het water om de schelp heen om zijn eten te kunnen vergaren, maar uit het water trekt hij zich terug ….een hele mooie schelp!
Oei wat ging ik twijfelen na nog 3 van die schelpen… wat zou ik ze graag…mooi cadeautje voor de kinderen…maar om dat beesie er voor te doden… nee dat kon ik niet verkroppen en niet verkopen!
Ik vond er ook twee! De amn die mijn gretige oogjes vast kon lezen vroeg of ik ze niet wilde hebben?
Ik vertelde van mijn dilemma. Hij begon flink te lachen en zei; goedi foedie! (good food)
Ik was opgelucht dat hij ze ook als eten gebruikte, maar daar ik ze niet eet ga ik ze toch maar niet meenemen!!
De man liet me zien waar inktvissen te vinden waren en vond het spijtig dat hij ggen stokje had…anders zou hij het laten zien! Een dikke slakachtige was volgens hem ook goed te eten(bluhh)! Tussendoor ving hij nog even een krab met blote handen… ook goedi foedie!
Poeh zomaar een low-tide-tour in m’n schoot geworpen gekregen!

’s Avonds heerlijk op een stoeltje onder een afdakje voor de bar zee-zitten-staren!(ipv navel-)
Haha weer eens een gin tonic genomen…wat een leventje!!
Ineens een huilerig gekrijs in de bosjes en na wat geritsel verschijnt er boven de bar een eekhoornachtig beestje! Een jongen arriveerde, hij had ze de vorige avond ook gezien…een zeekat noemde ze ‘m in Duitsland! Er was niemand achter de bar en we hebbenmet veel plezier zitten kijken hoe ze een mango uit de schaal rolden en hem midden op de bar legden. Met hun (bijna aapachtige) handjes hielden ze m stevig vast om ‘m sabbelend soldaat te maken!
Het beestje lijkt wat op een eekhoorntje en een aapje, maar ook op een beertje….haha en op de grond springt het als een kangaroe!!! Ze worden bushbaby ’s genoemd of wel Galagos….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

oeps Afrika?

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2012

geSTRAND

14 Augustus 2012

"goedi foedie" en "boesj bebies"

11 Augustus 2012

The worst scenario

11 Augustus 2012

Visioenen

11 Augustus 2012

Nieuwe kansen
Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 35508

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: