beelden en poppen ! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu beelden en poppen ! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

beelden en poppen !

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Juli 2011 | Indonesië, Ubud

Pfff, echt een paleisje! 't stond in de low budget lijst maar ze hebben zichzelf opgekrikt denk ik! een heel uitgebreid ontbijt hoort erbij...fruitsalade en een groene pannenkoek gevuld met vruchten, mooi geserveerd op een bord en daarop een stukje bananenblad en een bloem natuurlijk!
Mooi gezicht....nee dan mijn uitzicht! net over m'n bord heen....een reuzen standbeeld van een olifantenman, de achterkant!!
In de douche staat ook een standbeeld van een mannetje met spleetoogjes en een soort deurstopper in zijn hand. Het andere beeld aldaar is van Brama (ofzo) en zijn vrouw geloof ik, die het druk hebben met elkaar.
Vandaag winkelen en ik hoop vanavond een poppenspel te kunnen zien!

Gelukt een schaduw poppenspel! Leuk, je zag het helemaal opgebouwd worden, alles op een grote bananenboom tak, waar ze alle poppen in kunnen steken.
Van tevoren het verhaal in het Engels gelezen! Dan nog komen er extra figuren in voor die ik niet kon plaatsen. Veel Gamelang.... muziek. En als er een pop aan de wandel gaat dan slaan ze hard met twee houtjes op elkaar! Een sonore stem deed alle poppen spreken, vooral een grote trolahtige pop bewoog mooi, ook zijn mond ging op en neer!
het laatste stuk had een groot Janklaassen gehalte....ongeveer 15 minuten van het uur achtervolgingen en gevecht.