De engste beesten in de jungle! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu De engste beesten in de jungle! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

De engste beesten in de jungle!

Door: tismieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

26 Juli 2011 | Indonesië, Batavia



Na een avond vol zingende en gitaar spelende gidsen en ander personeel, wat geboom  met de een en de ander...m'n bed in!
Een paar flinke gekko's met echt mooie groene kleuren "kwaakten" enthousiast hun muggenmaal toe. Mijn zaklantaarn uit (elektriciteit sluit om 11 uur af) en de klamboe in. Die gekko's maken wel veel lawaai....raar met die zachte pootjes!
De buren, "locals" uit Medan, ook wakker sloegen er met een slipper op los.... Arme dieren, ze zullen ze toch niet dood slaan? De vrouw van de buurman hoorde ik wat benepen aanwijzingen geven.
Toen ook zij de lamp uit deden begon het opnieuw ...getrek aan een zakje? Ik knipte mijn lichtje aan....niks geen gekko te zien, wat moest die gekko nou met een zakje?
Weer licht uit...hoorde iets over en in mijn kleine rugzak, zouden ze rijstwafels lusten!? Licht aan en tas dicht.
Even dommelde ik weg maar schrok weer wakker...leek wel diefje met verlos in m'n kamer!
Voelde ze ook aan m'n matras, aan de zijkant en over het hoofdeind ....nagels ....ratten!!!
Nog een half uur wakker gelegen en met elk geluid een schichtige beweging gemaakt of met het licht geknipperd. 
Het leek wel bal! En 't leek ook wel alsof ze steeds vaker rondjes om en tegen mijn matras maakten. Ik voelde me zenuwachtig en wilde eigenlijk graag heel hard schreeuwen. Maar ik ben 'netjes' dus dat die ik toch maar niet. Met mijn
Lichtje aan zo snel mogelijk van alles in mijn rugzakje gepropt en m'n grote backpack dicht gesjord. Lakenzak mee kussen mee wegwezen....
Poeh in 't donker trapjes zonder leuning,
Blaadjes en weet ik veel overal ...en op m'n slippers!
Hopend op nog een gids in het restaurant, maar nee. Geen ongein hier? Ik luisterde even geconcentreerd... Dan maar een bedje maken, eerst op een rotan bank geprobeerd ....veel te kort!
Toen heb ik me in een hangmat gewurmd. Gedoe om een doek onder me te krijgen, van alles  aan getrokken, kussen bovenop en proberen wat te slapen! Valt niet mee het ding hangt te weinig gespannen..zakte helemaal naar het midden en je benen zo hoog dat hou ik geen nacht vol! Dommelend toch nog wat geslapen ... wel genietend van buiten liggen.
Tot half 6, toen het personeel het eerste ontbijt gingen maken voor vertrekkende gasten : )

  • 26 Juli 2011 - 17:19

    Rutger:

    Als de gekko (Tokkeh) 7 keer roept dan mag je een wens doen! Wat een leuke verhalen en mooie foto's trouwens, heb over Sumatra nog niet zoveel gehoord maar zo te horen/zien is het de moeite waard!

  • 26 Juli 2011 - 19:15

    John:

    Hoeveel personeel heb je eigenlijk? Haha Zie het helemaal voor me Miek hoe je daar zo aan scharrelen ben. Als pipi langkous al een enge film is voor je dan moet dit pure horror geweest zijn. avontuur Miek allemaal sterk van je joh.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 35539

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: