Prinses Anna - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Prinses Anna - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Prinses Anna

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 Augustus 2012 | Tanzania, Zanzibar

Lodge Kiboko

Prachtige plek.
Heel sfeervol gemaakt!
Een NGO project van ene Noud Verhout ( of zo).. een rijkert!
Een tanzaniaanse man neemt straat kinderen uit Arusha op en biedt hen samen met zijn vrouw eten, rust en regelmaat, het daarbij behorend bed en helpt hen van de lijmsnuiverij af!! Dit zo n 6 weken lang en daarna kunnen ze kiezen: verder of terug op straat!?
Verder betekent in een tehuis ( tehuizen? ) leven met nog 50 jongens en werken aan school of opleiding.
In deze lodge kunnen ze dan een betaalde stage doen. ( tuinman, kok, kelner, schoonmaker..) of elders iets anders...
De bedoeling is dat ze doorstromen en een eigen leven opbouwen!
Alle opbrengsten van de lodge gaan naar de projecten!

Maar t is gewoon ook een sprookjesachtige plek!!
Uitkijkend op een moerasje waar een hippo in huist... Die zich overigens aardig weet te verstoppen!
Een vuurplaats die 's avonds aan gestoken wordt en zelfs een vuurplaats in de Banda (hut), een stikwarme douche 's avonds en 's morgens in houtovens verhit!

Als hippootje niet verschijnt altijd nog vogels te aanschouwen!
Vandaag zag ik de witte wenkbrauw koekoek!!! En ik zag m nog koekoeken ook!! Yeahh!! Prachtig beest!! Verder zag ik veel 'gouden' wevers, bulbuls ( een merelachtig beest, een ibis( die vreselijk veel herrie maakt... Doet niet onder voor de grijze reiger!), verder een black crake die net als ik op de hippo zat te wachten maar om geheel andere redenen....
Verder zit ik nu te wachten op m'n diner en komen ze een bak met hete kooltjes naast me aan een standaard ophangen... tegen de frissigheid!
Prinses Anna !!!

• 04 Augustus 2012 - 00:48

Inge:

Koningin Anna, Hihihihi

• 04 Augustus 2012 - 10:42

Lity:

het lijkt wel een sprookje!!! Maar dit is wel een vakantie, die jou op
    het lijf is geschreven. Geniet er maar lekker van.
    Wij zijn, na een paar dagen thuis, weer met de camper weg en staan
    nu in Hulst, Zeeland. Het is nog steeds lekker weer en - hiep hiep hoera -
    allerlei winkels op 50 meter afstand! Kasie!!!
    Binnenkort gaan we naar huis en hopen dan je verhalen nog eens
    dunnetjes terug te horen.
    Veel plezier, lekker eten, goed bed en goede reis gewenst door
    pap en mam

• 10 Augustus 2012 - 21:48

Lionne:

Mooi idee van de straatkinderen een helpende hand bieden richting een betere toekomst. En wauw die koekoek, lijkt me fantastisch!