Ehhh!? - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Ehhh!? - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Ehhh!?

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 Augustus 2012 | Tanzania, Zanzibar

Ehh?

Om 8 uur een of andere culturele wandeling afgesproken!
Belt de mAn om 8 uur op of het een uurtje later kan!!
Ik ben om half 7 opgestaan!!
Na een kwartier staat er een "driver" voor m'n neus??
Blijkt de safariman te zijn!?? Vandaag???
( heb de hele mail met t programma 1x kunnen lezen want al m'n mails zijn leeg!! )
Maar ik zou een extra nacht hier boeken en ik dacht.......
Nou ja blij dat die culturele man te laat was! Heb m snel afgebeld...: maar is sta net een brommer te huren...!
Poeh heb ik mezelf een brommerrit 'ontzegd'.... Voor de laatste 5 km naar deze lodge wordt een 4 w drive geadviseerd ...een goede taxichauffeur kan het ook aan hoor maar die crossmotoren die je tegenkomt....moet er niet aan denken!

Zit ik dus ineens in een safari auto....binnendoor waren we zo in Arusha National park !
...maar echt een weg was het niet...zelfs twee keer door een rivier moeten baggeren!
Drie schoolmeisjes een lift gegeven, die verstijfd zaten te giechelen!

Het park!! wow!!
Ik staand onder zo'n hefdakje!! M'n openlucht pausmobiel !
Gelijk in t begin al baboons ( bavianen, olijfkleurig ) en zebra 's!
Door allerlei prachtige landschappen gereden worden en alles kunnen zien,ruiken en horen.... nou ja een fluisterjeep moet nog uitgevonden worden!
Uitgestrekte savanne met wat van die karakter bomen!.
Groene bossen met hoge bomen en zachte groene begroeiing eronder.
Stekelige bossages....
Een regenafhankelijk park, droog en stoffig op veel plaatsen!
Bij de wat geslotener stukken, door de stortbui vannacht, nog vochtig... bijna kil als je erdoor rijdt!
Heel veel dieren gezien... Giraffen !! Yes!
Dat was m'n grootste wens!
Masai griaffen...?
Wathog... Een wrattenzwijn denk ik in het Nederlands ..
Een bushbok ( een beetje hertachtige bok )
Een waterbok ( een gestroomlijnde grote geit... Hmm misschien is hij niet blij met die omschrijving )
Verder nog de bleu monkeys, wat kleiner en wat schuwer als de bavianen en de black and white colobus ( een grote langharige aap ). prachtig beest !! Zijn lange witte bontstaart verraad hem tussen de takken. Verder lijkt het net alsof hij een vierkante zwate bontmuts op heeft!
De eerst groep die we tegen kwamen was wat rustig.
Maar bij de tweede groep waren ook jonkies die werkelijk acrobaten toeren uithaalden... De wat ouderen werden er van de weeromstuit ook jolig van en renden over takken en stortten zich op andere bomen! Eentje vloog over de weg de boom in!
Helaas had ik al zoveel foto's gemaakt dat
De batterij op was!

Veel vlinders gezien!
Hele grote witte met zwarte kanten randjes, gele met oranje punten, gele kleintjes, oranje grote flappers en zwarte met een halve oranje cirkel. Ook dezelfde grote zwarte ( die Lionne en ik uit Maleisië gesmokkeld hebben) met groen/blauwe streep, die tot voor kort Lionne 's schoorsteen sierde, fladderde tot twee keer toe zo hard langs me heen dat ik blij was dat er stangen aan 't hefdakje zaten ...anders was ik er zeker uitgetuimeld!!
verder die bizarre bomen!! De koortsboom ( staat als een van de weinige bomen in moerassen daar waar mensen malaria opliepen.... aan gezien men vaak onder de boom uitrustte was die de dader) De boom heeft een gele poederachtige bast...!
Andere acacia 's heel stekelig en een zwarte bast!
Mango bomen, enorme ficussen ( gigabomen) , worstjes bomen ( met worstachtige vruchten die dieren als vochtbron gebruiken in droge tijden)
Een wondere wereld!!i

• 07 Augustus 2012 - 08:28

John:

Goedemorgen,

Alweer een goed verhaal. Wat een vakantie weer Mieke.
    En jij in een pausmobiel haha. Wuivend naar alles wat groeit en bloeit.
    Ga nog even door deze laatste dagen met je verhaaltjes.

Gr.

• 07 Augustus 2012 - 09:01

Olga:

Wauw, wat heb je mazzel dat je zoveel mooie dieren hebt gezien!
    Lijkt mij fantastisch om het allemaal te zien.
    Veel plezier nog xx

• 07 Augustus 2012 - 11:24

Mam V.d.Kamp:

Eindelijk weer een verhaal!! Kind, wat heb je een mooie reis! Wilde
    dieren binnen handbereik (theoretisch hoor) en dan nog als een
    diva in je pausmobiel!
    Het lijkt me prachtig om al die dieren van dichtbij, in het echies, te
    zien, maar zou het toch ook besterven van angst. Gelukkig lijk je dus
    niet op je moeder.
    Wij zijn - na een paar dagen thuis - de hort weer opgegaan. Eerst de
    camper apk-keuren. Pa zo gelukkig als wat, want nu is alles helemaal
    zoals het zijn moet!! Nu staan we in Kleve, Duitsland, met een hele troep
    Portugalgangers. Ook leuk, maar iedere dag is het helaas iets minder met
    het weer. Je kan ook niet alles hebben.
    Meis, geniet nog van je laatste dagen wildernis. Ik denk dat die ervaring je
    nog lang bij blijft. Veel plezier nog!!!
    mam

• 10 Augustus 2012 - 22:01

Lionne:

Yeh lekker de natuur in,dat klinkt weer fijn. En echt hele andere dieren en planten gezien, ik ben erg benieuwd naar de foto's! En ik was die vlinders al kwijt, die zijn dus een eindje gaan vliegen ;-)