Banda en dalla-dalla - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Banda en dalla-dalla - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Banda en dalla-dalla

Blijf op de hoogte en volg Mieke

02 Augustus 2012 | Tanzania, Zanzibar



Gisteren een luxe hut met koud water, nu een soort studentenkamer....ben benieuwd naar de douche!!
Morgen naar lodge Kiboko, gerund door vrijwilligers en voormalige straatkinderen! Met daarbij ( wist ik niet hoor ) een Nederlandse vrouw: Judith Stegeman !
Daar blijf ik 2 nachten en dan ga ik leeuwen vangen ( met m'n camera hoor... Zie je me al meppen met dat ding!!? )

Vandaag uiterst onaangenaam geprobeerd te onderhandelen ... voor die studenten kamer moet ik 50$ betalen en dan gebruiken ze ook nog een onaangenaam hoge wisselkoers ( ik betaal in shillingen). Moss bossie was onverzettelijk, arme receptie boy als bemiddelaar...

's middags met een gids naar een dorp geweest... weinig aan!
Koffie planten en bananenplanten....
Wel wat leuke achtergrond verhalen, die leuk waren en de lokale markt was fenomenaal! Bergen tweedehands kleding ( zeker de helft in Europa ingezameld ). Heel veel groenten fruit en wat andere waar... Heb een mooi buitenfornuisje voor Ton gekocht!! Hoop dat ik t mee krijg!!
Heen en terug in een dalla-dalla was ook een belevenis!.... een Toyota (?) busje waar op een gegeven moment 23 mensen in zaten! Ik weet niet of ik de 'conducteur' heb meegeteld...
Die spot wachtende mensen, geeft dan een dreun op het ijzer boven de schuifdeur, vervolgens trapt de chauffeur weinig zachtzinnig op de rem! Dan sprong de conducteur uit de schuifdeur liet wees de instappers een plaats aan.... gaf weer een dreun nu aan de buitenkant op het dak ...en stapte
de alweer rijdende bus zo laat mogelijk in ....waarna hij tegen alle g-krachten in de schuifdeur met een ruk dicht trok!
De mensen die instapten ( ik was de enige mzungu = witterik ) leken ook steeds enigszins geamuseerd door het gestouwd... Slechts een enkeling keek wat gelaten!
Veiligheidsriemen zijn echt niet nodig... Heb nog nooit zo stevig gezeten!!!
Geen idee hoe die betaling werkte....dat regelde de gids! ...Een vrolijk lachende  grote en enigszins gezette (..in vergelijking met de meeste afrikaantjes dan..) jongeman met een hippe spijkerbroek en kleine rasta krulletjes... 

  • 03 Augustus 2012 - 00:20

    John:

    Hi Miek,
    Je had je camera voor bossie moeten gebruiken joh. Meppen maar haha. En die leeuwen ga je toch gewoon voor staan. Handen in je zij en een blik van "weet je wel wie ik ben??????". Haha zie het voor me een leeuw die afdruipt voor een boze Mieke.
    Veel plezier met leeuwen vangen Miek. Ben benieuwd naar de foto's.

    Groet John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

oeps Afrika?

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2012

geSTRAND

14 Augustus 2012

"goedi foedie" en "boesj bebies"

11 Augustus 2012

The worst scenario

11 Augustus 2012

Visioenen

11 Augustus 2012

Nieuwe kansen
Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 35504

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: