Yves & Roland - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Yves & Roland - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Yves & Roland

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Augustus 2013 | Spanje, Portugalete

19augustus
Livramento
Pavilion

Yves & Roland

Een 5 gangen diner..!
Roland is de kok, Yves een kunstenaar....deze laatste op het eiland veel gevraagd om muurschilderingen te maken...buiten...men is dol op zijn eenvoudige boodschap in deze kunstvorm... hartenkracht...met een hart dus!
S morgens belde Roland nog.. Of het wel doorging.. Natuurlijk!(?)
In de taxi om 5 uur hoorde ik dat de heren vroeger een restaurant hadden gehad en nu was het gesloten...de chauffeur (een jonge vent) kende hen goed, was heel regelmatig bij hen wezen eten..samen met zijn vriendin !
Hij was dan ook aangenaam verrast te horen dat je er op afspraak toch kon eten!

Na mijn wandeling werd ik binnen de muren toegelaten ...een tuin met wat dieren en ergens hogerop wat bouwsels ...precies heb ik er niet naar gekeken..maar moest wat trapjes en hellinkjes op.
Voordat Roland in de keuken verdween kregen Yves en ik een hapje en een heerlijk drankje; gin bananenlikeur en citroensap met heel veel ijs !
Leuke vent, Yves lukraak van gedachten gewisseld ...van Midas Dekker tot de tijdgeest..
Toen we aan tafel gingen verontschuldigden ze zich dat ze er bij kwamen zitten...
"Je bent de eerste die alleen komt, we hebben het er over gehad en dachten dat dit toch leuker zou zijn, als je alleen op reis ben, vind je t vast leuk anderen te ontmoeten!"
Later vertelden ze me dat ze ook nog een terugtrek techniek achter de hand hadden gehad...als t niet uit zou pakken...
Wat wen verwennerij en wat een leuke mensen om eens mee aan tafel te zitten!