Wat er van gestekker komt.. - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Wat er van gestekker komt.. - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Wat er van gestekker komt..

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Augustus 2013 | Spanje, Portugalete

19 augustus
Livramento

Van Suzanna in Horta een telefoon nummer gekregen van een Belgisch koppel op Sao Miguel . Je kan bij hen thuis op afspraak eten, heb op maandag afgesproken!
Taxi wat vroeger besteld ... Kan ik nog even rondstekkeren!
Eenmaal daar, al stekkerend, begreep ik de verbazing in de stem van Yves. Weinig te zien...enorme leegstaande huizen en verwaarloosde tuinen en verder een buitenwijkje met gladde huizen.

Ik maar door wandelen...elke tuin in loerend...was halverwege de berg en werd betrapt ! Een bijna tandeloze vrouw en een vuile man nodigden me uit de tuin in te komen.
Een simpele jongen stond even verder naast een pan op een houtvuur men een grote stok, terwijl hij mij apathisch aanstaarde. De man liep bedrijvig vooruit en kwam met een bosje plantjes waar pinda's onderaan bungelden!
Een heel Portugees verhaal volgde, waar ik geen snars van begreep... Door enkele handgebaren van hem na te doen en welwillend te knikken kreeg hij echter een andere indruk... Hij toonde me de rest van de tuin, met maïs, bananenbomen, pompoen planten, peterselie enz..
Als klap op de vuurpijl mocht ik mee naar Het Varken!
Eerst voor het beest oud brood scheuren, die in een emmer met soepresten en schutbladeren van maïskolven werden gegooid..! Dat kan ik ook! En heb me van m'n "beste" kant laten zien!
Leuk biggebeest!! De man zat gelijk onder de strontvlekken... Waardoor ik iets voorzichtiger werd!... Stel je voor... Straks bij m'n 5 gangen menu!!

Na nog een stukje stekkeren met kreeg ik een onbedaarlijke zin om ff in de zee te zwemmen.. Dapper doorploeterend kwam ik 'de verleiding' tegen... Een taxi! Redde het ook onmogelijk om op tijd weer boven te zijn ... dus deze was voor mij!
Heerlijk verfrissende duik in hoge golven...kleedhokjes waren na afloop net gesloten dus heb het achterrokende restaurant personeel de schrik aangejaagd met enkele blanke lichaamsonderdelen...;(
En de brave taxichauffeur maar wachten op het parkeerterrein.. Veel kans op meer ritjes had hij vast niet die dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Portugalete

Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 35523

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: