Slapen? - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Slapen? - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Slapen?

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 Augustus 2012 | Tanzania, Zanzibar



Slapen in de Tarangire safari lodge...!
In het park....middenin!!
Op een heuvel met uitzicht op een uitgestrekt landschap en een stuk rivier.
Olifanten wandelden er in groepjes apen hoorde je schreeuwen, vogels fladderend fluitend en andere tjirp en piepgeluiden!
Heerlijk! Niets geen gedoe ( gedoe= stad oid) !
De eigenaresse Annet kwam me speciaal verwelkomen...want ik was alleen!! (?)
Ik mocht als ik wilde gerust mijn driver voor het diner uitnodigen!
Haha ik zag Iddy al als gezelschapsdame!!
Nee hoor ze hebben reuzeschik die drivers onder elkaar!!
Ze beaamde mijn beelden vertelde dat ze de heren altijd in dezelfde ruimtes had verwelkomt maar dat ze zelf om een eigen plek hadden gevraagd!
Voor mij niet zo'n probleem hoor, (heb er eigenlijk niet zo opgelet dat ik de enige alleen zou kunnen zijn!) ik hecht niet zoveel waarde aan't geeet in zo'n verblijf... Helemaal niet omdat mijn darmen overal tegen blijven protesteren. Goeie tijd om mijn lijstjes dieren enzo bij te werken en als er leuke mensen zijn dan ontmoet ik die wel!!
M'n toetje mee naar buiten meegenomen naar het terras er werd een vuur gemaakt en de sterrenhemel was heel helder! Op de muur rondom stonden allemaal olielampjes.
... Ineens een toeterende olifant!
Niet vanuit het dal maar vlakbij!!
Daar
Moest ik het mijne van weten!
Jahoor geagiteerde olifanten vlak voor de deur!!
De drivers ook in rep en roer, kijken, met elkaar praten, gebaren maar ook wel lachend.
De oppassers gingen polshoogte nemen. Ook Annet stond er en had een korte uitwisseling met de oppassers. Ze waren wel vaker voor de deur vertelde ze maar ze konden ze met geklap en gestamp meestal verjagen! Olifanten vond ze nogal vernielzuchtig en ze wilde toch wel graag haar entree tuintje behouden!
Nog even staan babbelen zij was geboren en getogen in Madagascar en woonde hier al 25 jaar! Ze hadden het als camping gekocht en opgebouwd tot een redelijk geprijsde lodge
Twee kinderen aldaar gebaard en groot gebracht! Nu elders aan het werk maar altijd  blij als ze terug zijn: " they love the bush!" 
Natuurlijk moest ze daarna ook alles van mij weten!
Toen alles weer kalm was nog even sterren gaan kijken, ook in de hoop de maan hier op te zien komen....helaas hij was te laat!
Ik naar m'n "tent"....haha huistent! Met douche, wc en wastafel! Lekker de helft van de tentdeur niet afgesloten (wel muskieten gaas), want als er wat geluiden zij  wil ik liever weten van wat....
'S nachts toeterende olifanten!
Brullende leeuwen!
Jankende honden en veel geschuifel en gesnuf!

Midden in de nacht.. Wat hoor ik toch?? Ik kijk uit m'n gaasje...een olifant!! 't dier bleef een tijd staan snorkte eens en begon toen aan een boom t e schudden! Alle zaden ritselden naar beneden en jumbo liet het zich goed smaken!
Ze stekkerde ook tussen mijn tent en de buren, maakte ondertussen wat ongedurige geluiden! Ik had dorst maar ben toch maar effe blijven liggen! 
Als ie echt wil blijft er niks van de douche of plee over!
.....van mij? Nou ja och...natuurlijke dood!
Er was zeker ook een hondachtige aan m'n deur! Hoorde zijn pootjes, gesnuffel en 'geblaf' !! Verder veel geritsel maar ik lag best...... beetje dorstig maar Allah !
Volgens andere gasten hebben er ook nog giraffen rondgetrippeld ....hmmm niet gezien!
De bewaker van onze kant ( vanuit het restaurant gezien waren er twee kanten... de tenten kant en de bugalowkant) stelde m'n ongerustte buurman en buurvrouw, die zowaar hun gesnurk hadden gestaakt, gerust: " no problem, no problem"
Nou dat vond jumbo kennelijk ook, zijn gesmak was op een afstand van zo'n twee meter goed te horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

oeps Afrika?

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2012

geSTRAND

14 Augustus 2012

"goedi foedie" en "boesj bebies"

11 Augustus 2012

The worst scenario

11 Augustus 2012

Visioenen

11 Augustus 2012

Nieuwe kansen
Mieke

Oeps Afrika!!

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 35570

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

tussen de azuur blauwen in de Azoren

18 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

oeps Afrika?

12 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

op naar Bali

Landen bezocht: