Freddy - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Freddy - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Freddy

Blijf op de hoogte en volg Mieke

29 Juli 2012 | Tanzania, Zanzibar

Freddie

Zit ik hier toch weer (tijdens ramadan) bij zonsondergang  op het terras aan zee, genoemd naar de legendarische Freddie Mercury, ooit in Zanzibar geboren ( maar nooit getogen!
Een veel te dikke Indische type natuurlijk aan de kassa... Zijn enige lichaamsbeweging zal vermoedelijk zijn wijsvinger op de
Calculator scoren!
Boven hem hangen Mercury shirtjes te koop!
Naast hem een open keuken met een enorme pizza oven om de overvloed aan Italianen tegemoet te komen...
In de haven zo 'n 30 sloepachtige boten om mee uit vissen te gaan of met toeristen de woelige wateren af te schuimen!
Ook liggen er een flink aantal blokachtige schepen...wat jachten... of veerponten zouden kunnen zijn.
Zojuist krijg ik een olielampje op mijn tafel geschoven om de feestvreugde te verhogen.
De vreetvreugde kan dus nu ook onder de moslims beginnen!

Vanmorgen met Brenda afgesproken een in Zanzibar ingeburgerde Nederlandse vrouw met een reisbureautje
Wat mogelijkheden doorgesproken en ff lekker int Hollands gebabbeld!
Ze regelt een chauffeur en een korte safari voor me! Ben benieuwd !!
Nog geen vliegtuig ! Ene Helena zoekt een vlucht tegen een redelijke prijs...
Brr die stad! Stone Town klinkt wel romantisch maar wat een lawaaiige rotstad... Komt vooral denk ik omdat ik steeds langs de havenhallen moet lopen naar de stad! Mannen... overal op straat... Als het mee zit en de veerboot komt aan(...!) dan staan er nog wat druk gebarende vrouwen tussen die een man met een karretje zo proberen te instrueren dat al hun bagage veilig meekomt maar als het enigszins kan proberen ze hun enorme tassen uit Dar Es Salam op hun hoofd mee te sjouwen!
Zelfs de brievenbus moslima weten dat zo te regelen dat er geen lap afvalt!!
Verder geen probleem hoor, bij het langslopen, al die interviewen weet ik steeds makkelijker te verkorten!