Tijgeren - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Tijgeren - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Tijgeren

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Juli 2016 | Spanje, Portugalete

Laatste dag hier, nog steeds regen!
M'n was verre van droog en bleek bij nadere inspectie ook verre van schoon. Aan de kokkin gevraagd of het nog voor morgen schoon mee kon, dat kon!
Na een halve dag druil toch maar naar t stadje gegaan: koffie en naar het Tempelcafe met wifi...zou daar ook graag de dames ( beheerders) nog eens ontmoeten die ik de vorige reis heb leren kennen.
Ze zijn destijds met dezelfde man getrouwd om hun damesliefde te legaliseren/maskeren ( de man zelve zit in het complot)
Vorige keer hebben ze een visser geregeld met wie ik voor zonsopgang in t bootje stapte. Ook wisten ze veel over hindoeïsme waar ik graag meer over wilde weten.
Na de koffie zorgvuldig aan de overkant van het horecaonderkomen van de Australiër en z'n 'familie' blijven lopen om uit het zicht te blijven ..mis
Heb wel overwogen om s avonds erheen te gaan: een band avond zou altijd gezellig zijn was me verzekerd..maar wilde het graag open houden.
Was gespot, de jongemannen kwamen zelfs naar de overkant!
Tot na t eten uitgesteld.
Helaas was het eten in het Tempelcafe niet te nassen! Het onaangename gezelschap van een flinke club oude bierdrinkende Engelsen en de niet te traceren dames maakte dat ik toch voor de band uit in de kroeg zat...
Grappig om heel de bubs te bezien en te horen wat er allemaal speelt.
De zanger van de band ziek, verwilderde telefoontjes naar mogelijke vervangers, gelardeerd met Australische 'inside information'. De gitarist stapte nu ook op.. De gasten, vol verwachting werden persoonlijk op de hoogte gebracht en werden getrakteerd op een kwartiertje babbels.
Geen band dus.
Om 11 uur wilde ik opstappen en werd er heel lief een brommer (! In de regen..) voor me geregeld.
Brrr

Tanja zat nog met haar vriendin aan de tafel en met een andere jongedame uit Sumatra die 1 van Tanja s wereldverbeterprojecten moest gaan leiden..
Wat een lijdensweg! Het bijverdien project voor arme vrouwen moest verbinden (wijken en religies)! Maar de Sumatraanse dame ( vrijzinnige moslima) kon onmogelijk door een deur met de roddelende homofiele andere projectleider... Die samenwerking alleen al is een project op zich!
Tanja broodmager en een slobberige articulatie en haar overactief heen en weer lopende kettingrokende vriendin zochten met wijsheden en dooddoeners naar een zinvol overleg.
Na middernacht afgerekend en m'n bed in gedoken.