Sterren - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Sterren - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Sterren

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Juli 2016 | Spanje, Portugalete

Jet heeft een Indonesische zaken partner als buitenlandse nodig: Ratu
Hij en z'n maatje lopen regelmatig even langs. Op het eerste gezicht een stel blagen van een jaar of 17...maar ze blijken al de 40 gepasseerd te zijn!
Ze passen samen op een huis van Zwitserse mensen, die ook Ratu s studie hebben betaald.... Hij is jurist, cum laude geslaagd.
Ook zijn vriend is jurist en is nog verder aan het studeren.

Volgens Joyce gaat het Ratu gemakkelijk af om als zakenpartner geld te genereren (al begreep ik wel dat hij een ondermijnende achterdocht heeft)
Maar goed die 'jochies' lopen maar wat heen en weer op het eiland of moeten ineens even naar lombok. En twee dagen later staan ze er weer een beetje vriendelijk op de achtergrond kijkend en lachend.

Joyce wilde Ratu steeds gitaar laten spelen.. Maar hij kende niet zoveel liedjes, of had niet geoefend, of was slecht bij stem...
Op een avond pakte hij de gitaar toch op. Een paar liedjes...? Hij heeft anderhalf uur zitten spelen en zingen! Samen met Joyce die ook van allerlei liedjes de hele tekst kent!
Als ik geluk heb ken ik net het refrein! Maar goed in zulke gevallen ben ik een goede luisteraar.

Daarna nog heerlijk even naar de sterrenhemel zitten/liggen kijken op het strand. De Melkweg was heel helder te zien !
Geen wens meer over..want er waren zo veel vallende sterren!
En dat alleen maar met een kabbelende zee en wat krekels op de achtergrond...hhhmm