Als een vis in het water? - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Als een vis in het water? - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Als een vis in het water?

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Juni 2016 | Indonesië, Indo

Na een beetje zenuwachtige/slapeloze tijd..toch weer de draad opgepakt. Marisse is bij een dokter geweest en heeft beloofd rustiger aan te doen tot ze weer helemaal okee is!

Uit snorkelen gegaan, na de wanhopig gebouwde wenstoren voor Marisse, nu een voor Ton.
Met nieuwsgierigheid naar het rare nieuwe 'schooljaar '. Afscheid en afbouw, van touwtjes loslaten en touwtjes aan elkaar knopen, van verlies en hopelijk vinden.
Allemaal gedurfde stukken steen gestapeld....

Ook echt gesnorkeld!
Wel erg gefocust op de kust en Joyce, om in geval van enge dingen of m'n eigen paniek houvast/landvast te hebben.
Ging allemaal heel goed! M'n bril liep niet vol en de luchtpijp ook niet...Prachtig was het!
Was wel blij dat Jet riep op een gegeven moment voor de picknick .
( rijstgerecht met rauwkost)...
Maar waar is Joyce !!? Ze gaat te ver, toch niet te diep ..stroomt ze mee? Roepen en zwaaien.. Niet te bereiken. Ineens bedacht ik dat dit niet ging werken, ze bleef maar verder spartelen!
Toen met m'n stoute zwemvliesschoenen aan, de moed opgepakt. Achter haar aan als een raket, wel door de duikbril naar beneden kijkend.
Wauw, wauw, een school flinke vissen met gele staarten, een schooltje synchroon zwemmende groenblauwe visjes, lange dunne spriet vissen...
Tot ik een zwart beestje zag spartelen met een duikbril op : Joyce . Lekker ontspannen aan het rondspartelem. Joyce we geen eten..!

De volgende keer snorkelen was met laag water.
Joyce vond het niks alles was te dicht bij. Maar ik vond het dichtbije strand wel weer prima!
Tot ineens al die zandkleurige zeeduiveltjes op stenen zag liggen gluren met die kraaloogjes.
Ik kreeg ineens de bibbers en racete naar t strand en hard om mezelf te lachen. T zijn volgens mij alg-eters!

Het volgende eilandje! ( de snorkel tocht doet altijd 2 eilandjes aan)
Weer gesnorkeld en bleek ik ineens achteruit te kunnen zwemmen toen ik een enorme afgrond onder water zag...
Later de moed bij elkaar geraapt en ( achter anderen aan) langs de randen gesnorkeld.
Fluoriserende blauwe visjes, regenboog vissen en jong koraal gezien.