Reizend - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Reizend - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Reizend

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Juli 2016 | Spanje, Portugalete

Een verstikkend warm haventje door, de chauffeur zou me op het parkeerterrein opwachten.
Hij herkende me gelijk ;)
Bij het instappen in de auto meldde hij meteen dat hij niet kon converseren tijdens het rijden...
Een hemels geschenk!
En wel praktisch ook, zo n smal tweebaansweggetje met af en toe happen asfalt uit de randen ..brrr.
Duurde best een tijd voor we in het haventje arriveerden ( ik had geen idee, kon het ook niet vragen).
Boot lag al klaar, zo n houten sprinkhaan met een buitenboordmotor.

Wauw wat mooi!
Tussen eilanden door, prachtige blauwen en veel stilte tussen het regelmatige gehakketak van het motortje.
Een tijdje schoven er de prachtigste plaatjes langs!

Waar zou ik aanlanden?
We naderden een plekje met verscholen huisjes en in een hangmat onder een dakje ( bleek later Bali-Bali te heten) zat een Indonesische vrouw op de uitkijk!
Joyce moest er al zijn maar...
Nee t was Jet, de gastvrouw!

Een heerlijk plekje, simpel, rustig en sereen.
Joyce deed de rondleiding: super geregeld met zulke simpele oplossingen!
Een waterapparaat met een grote fles erop is het drinkwater. In het huisje staat een grote pot met deksel vol putwater...dit is waswater, het schepje ligt erbij.
In het huisje staan ook 2 emmers zeewater om de toilet door te spoelen.( ook met een schepje of mandi genoemd)
Van 5 tot 9 staat de generator aan, de lampen hier hebben een extra ringetje oplaadlampjes. Als de generator uitgaat heb je nog een paar uur wat licht.
Tv is het uitzicht.
De zeegeluiden en de vogeltjes de radio. En verder eten we 3 keer per dag op het terras. 2 a 3 meisjes koken een groot gedeelte van de dag, rustig en nauwkeurig.
Allemaal Indonesische uitgebreide maaltijden.
Verder veel oefenen in niets doen!