Van de regen en de drup - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu Van de regen en de drup - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Mieke Drunen - WaarBenJij.nu

Van de regen en de drup

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Juli 2016 | Spanje, Portugalete

Heerlijk geslapen! Eens kijken naar buiten: zonnetje!....uh bedreigd door grote grijzen, die al gauw een stortbui lieten vallen!
Ineens een hele ruime douche!
Met niet alleen het stort straaltje tussen de planten vandaan...maar nu ook voorzien van een moderne regendouchekop !
Verzaligd onder de douche. Even wennen..die koude druppels naast die warme straal...haha heerlijk!
Hmm wat valt er nog meer naar beneden? Vermoedde eikeltjes gooiende apenkoppen in de boom.
Nee geen eikenboom te bekennen natuurlijk ...
Een enorme hoge palmboom die vanaf enkele bladen flinke waterdruppels vanaf die hoogte op mij liet vallen ...
Versneld af gedoucht daar ik ook nog enige kokosnoten zag hangen!

Besloot me aan te passen aan al die nattigheid en graaide m'n reiskleding en de bespatte witte broek bij elkaar.
Aan de was!
Toen bleek het toch wel erg smoezelig daar..bad roestig, wastafel vol rommeltjes van de bomen, tafel van teakhout vettig ( vooral aan de gebruikskant)
Waar laat ik m'n gewassen goedje??
Uiteindelijk de kokkin om een touwtje en gelijk een schone handdoek gevraagd ( die droogden afgelopen dagen niet en stonken inmiddels naar vaatdoek)
Het moet een grappig gezicht zijn geweest om al die echoënde gebaren tussen ons te aanschouwen, we moesten er in ieder geval zelf om lachen! Maar t haalde weinig uit, een dochtertje des huizes werd er bijgesleept om te vertalen.
Uiteindelijk hing mijn was ondermeer afdakje aan de lijn...over het touwtje en over een handdoek, want het touwtje was niet erg kleurbestendig!